ADHDmySTORY

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

FÅNGEN-i sin egen hjärna

Av Alexandra Ryström Tuohimäki - 23 oktober 2013 13:13















FÅNGEN I SIN EGEN HJÄRNA 


Många människor med ADHD känner nog igen sig när jag säger, "fången i sin egen hjärna". Känslan då man inte vet riktigt hur man ska vara, då man inte förstår varför man tänker på ett visst sätt. Vem är jag? Varför tänker jag så här? Är det något fel på mig? Alla andra ser ut att ha det så kul, dem tänker inte så mycket.. Eller gör dem? Är jag ensam om att känna mig annorlunda? 

-Nej du är absolut inte ensam, det är så många människor som sitter i precis samma situation som du gör! "En människa med ADHD tänker mer innan frukost än vad en vanlig människa gör en hel dag" Det menas inte helt ordagrant men det är ett citat som ska förklara och framföra till övriga människor att en människa med ADHD tänker väldigt mycket och har det extra svårt.


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Ryström Tuohimäki - 10 november 2013 10:23

  Ett barn som har ADHD, hör oftast ca 10 minuter på en timmes lektion. Koncentrationen flyger iväg, det brukar oftast räcka med att det bara är någon som går förbi ute på skolgården, eller att någon distraherar med en penna eller liknande. Barn och...

Av Alexandra Ryström Tuohimäki - 2 november 2013 09:20


    Ibland har jag så mycket jag vet att jag behöver göra, det blir ofta så att man gör färdigt saker lite halvt sådär.. Läxor är kaos.. Jag pluggar och pluggar, men ingenting går in. Det är så orättvist, vissa personer behöver bara läsa igenom ...

Av Alexandra Ryström Tuohimäki - 24 oktober 2013 10:27


    Såhär känner jag just nu.. Sitter och jobbar med matte hemma och är helt slut. Min hjärna orkar inte med matte! Jag har sådana koncentrations svårigheter, det märks tydligt inom vissa ämnen, som matte exempelvis. Jag har ganska svårt för mat...

Av Alexandra Ryström Tuohimäki - 23 oktober 2013 13:29


            Hur en människa med ADHD kan fungera( det är givetvis individuellt, men detta är det vanligaste). Detta är kortfattat berättat för att få förklara för människor runt omkring som inte är så insatta i detta vad ADHD egentligen ...

Presentation


ADHD.
Vad är det?
Hur fungerar en person med ADHD?
Varför har man ADHD?
Hur ser många utstående människor på ADHD?

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Är du en tjej eller kille som läser min blogg?
 Tjej
 Kille

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna ett litet meddelande! ;)


Ovido - Quiz & Flashcards